- Home
- Przedszkole Językowe
- Statut przedszkola
Statut przedszkola
Niepublicznego Przedszkola
„JĘZYKOWY PLAC ZABAW”
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
- Nazwa przedszkola brzmi: Przedszkole Niepubliczne „JĘZYKOWY PLAC ZABAW” Weronika Ogórek-Paluszek, Anna Przybylska , zwane dalej „Przedszkolem”
- Siedziba Przedszkola: 67-200 Głogów, ul. Mechaniczna 5j/19
- Działalność Przedszkola odbywa się w budynku przy ul. Mechanicznej 5j/19
- Organem prowadzącym Przedszkole są osoby fizyczne : Weronika Ogórek-Paluszek – Dyrektor Przedszkola, zamieszkała na ulicy Złota Podkowa 11, 67-200 Głogów, Anna Przybylska – Dyrektor Przedszkola, zamieszkała na ulicy Oriona 2/10, 67-200 Głgów , telefon : 505 802 403, adres e-mail : jezykowyplaczabaw@o2.pl, www.jezykowyplaczabaw.pl
§ 2
- Przedszkole działa na podstawie:
- ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 59) – art. 72 ust. 1, art. 82 ust. 2, art. 102, art. 111.
- ustawy z 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r., poz. 60) – art. 322 ust. 1, art. 368.
- ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256 poz. 2572 z późn. zm.); przepisów wykonawczych do tej ustawy;
- ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 z późn. zm.)
- rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół ( Dz.U. z 2017 r. poz. 356)
- rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach ( Dz.U. z 2003 r. Nr 6, poz. 69 z późn. zm.)
- Statutu Niepublicznego Przedszkola „ Językowy Plac Zabaw”.
2. Nadzór pedagogiczny sprawuje Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
ROZDZIAŁ II
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
§ 3
Głównymi celami działalności placówki jest:
- Szeroko rozumiane dobro dziecka.
- Realizacja podstawy programowej przez dobrze wyszkoloną kadrę.
- Realizacja celów edukacyjnych oraz opiekuńczych w poszanowaniu praw dziecka.
§ 4
Zadania Przedszkola:
- Zorganizowanie oddziału , w którym do grupy mieszanej uczęszczają dzieci w wieku od 2,5 lat do 6
- Zorganizowanie opieki dzieciom oraz zapewnienie im edukacji zgodnej z obowiązującą podstawą programową.
- Rozwijanie zainteresowań dzieci i wychowanie w ścisłym kontakcie z ich rodzicami.
- Zapewnienie bezpieczeństwa zarówno w budynku przedszkola jak i poza nim.
- Dostosowanie poziomu zajęć i zabaw, by każde dziecko osiągało sukcesy.
- Przekazywanie dzieciom fundamentalnych zasad i norm społecznych.
- Budowanie tożsamości narodowej.
- Wychowanie w duchu tolerancji.
- Kształtowanie postaw prozdrowotnych, utrwalanie zasad promocji i ochrony zdrowia
- Systematyczna diagnoza potrzeb edukacyjnych i wychowawczych dzieci.
- Kształtowanie pewności siebie i konsekwencji w działaniu.
- Umożliwienie dzieciom rocznego przygotowania przedszkolnego
- Rozpoznawanie barier i możliwości indywidualnych dzieci.
- Zapewnienie dzieciom opieki logopedycznej.
- Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną oraz innymi poradniami specjalistycznymi zapewniając w miarę potrzeb konsultacje i pomoc psychologiczno- pedagogiczną
- Organizowanie różnorodnych działań we współpracy ze środowiskiem.
- Wspieranie rodziców w zakresie rozwiązywania problemów wychowawczych.
§ 5
Szczegółowe zadania i sposób ich realizacji ustalany jest w planach pracy wychowawczo-dydaktycznej w poszczególnych grupach przedszkolnych.
ROZDZIAŁ III
ORGANY PRZEDSZKOLA ORAZ ICH KOMPETENCJE
§ 6
Organami Przedszkola są:
- Dyrektor Przedszkola,
§ 7
- Stanowisko Dyrektora Przedszkola pełni organ prowadzący.
- W Przedszkolu, za zgodą organu prowadzącego może być utworzone stanowisko Wicedyrektora lub inne stanowisko kierownicze.
- Dyrektor Sprawuje nadzór pedagogiczny.
- W imieniu Dyrektora nadzór pedagogiczny może pełnić Wicedyrektor lub inny nauczyciel w ramach udzielonego mu upoważnienia.
- Do zadań i kompetencji Dyrektora Przedszkola należy w szczególności:
- kierowanie działalnością Przedszkola oraz reprezentowanie go na zewnątrz,
- ustalanie wysokości czesnego i zasad w tym zakresie obowiązujących,
- organizowanie i prowadzenie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi placówki,
- wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych,
- zapewnienie i nadzór nad właściwymi warunkami bhp i ppoż. w placówce.
- Dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w placówce nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami. Dyrektor w szczególności decyduje w sprawach:
- kierowania polityką kadrową przedszkola, zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników Przedszkola,
- przyznawania nagród, wymierzanie kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom Przedszkola,
- Dyrektor Przedszkola w wykonywaniu swoich zadań współpracuje z nauczycielami przestrzega zasad zawartych w regulaminie tego organu, jak również ze środowiskiem lokalnym i władzami oświatowymi.
- Dyrektor Przedszkola dopuszcza do użytku przedszkolnego zaproponowany przez nauczyciela program nauczania.
§ 8
- W Przedszkolu mogą działać, z wyjątkiem partii i organizacji politycznych, stowarzyszenia i inne organizacje, których celem statutowym jest działalność wychowawcza albo rozszerzenie i wzbogacenie form działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej.
- Podjęcie działalności w Przedszkolu przez stowarzyszenie lub inną organizację, o której mowa w ust. 1, wymaga uzyskania zgody Dyrektora.
ROZDZIAŁ IV
ORGANIZACJA PRZEDSZKOLA
§ 9
- Działalność przedszkola finansowana jest przez rodziców w formie opłaty stałej za pobyt dziecka , zwanej czesnym, oraz subwencji otrzymanej z gminy.
- Zajęcia w Przedszkolu prowadzone są przez cały rok, z wyjątkiem przerwy wakacyjnej oraz przerw, dni wolnych ustalonych przez organ prowadzący.
- Przedszkole jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 do 15.30. Istnieje możliwość zmiany czasu pracy Przedszkola w zależności od potrzeb w oparciu o odrębne uzgodnienia z rodzicami.
- Podstawową jednostką organizacyjną Przedszkola jest oddział obejmujący dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat, z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań i uzdolnień, a w przypadku dzieci niepełnosprawnych z uwzględnieniem rodzaju i stopnia niepełnosprawności.
- Przedszkole w zakresie realizacji zadań statutowych zapewnia dzieciom możliwość korzystania z odpowiednio wyposażonych sal do nauczania, wychowania i opieki, pomieszczeń sanitarno- higienicznych, szatni i sali jadalnej.
- Organizację pracy w ciągu dnia określa ramowy rozkład dnia oraz tygodnia z uwzględnieniem dodatkowych zajęć.
- Na podstawie ramowego rozkładu dnia nauczyciele, którym powierzono opiekę nad oddziałem, ustalają dla tego oddziału szczegółowy rozkład dnia, z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań dzieci.
- Do Przedszkola przyjmowane są dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach wychowaniem przedszkolnym może także zostać objęte dziecko, które nie ukończyło 2,5 roku.
- Rekrutacja do Przedszkola trwa przez cały rok, w zależności od wolnych miejsc.
- Rodzice dzieci przyjętych do Przedszkola zobowiązani są do podpisania umowy, oraz wypełnienia stosownych dokumentów przygotowanych przez Dyrektora Przedszkola.
- Zasady oraz wysokość opłaty za pobyt dziecka w Przedszkolu ustala organ prowadzący.
- Przedszkole zapewnia odpłatne wyżywienie dla dzieci dostarczane przez firmę cateringową, z którą współpracuje na mocy zawartej umowy.
- Rodzice uiszczają opłatę za czesne i wyżywienie do 10 każdego miesiąca.
- W Przedszkolu mogą być prowadzone zajęcia dodatkowe.
- Rodzaj zajęć dodatkowych, ich częstotliwość i forma organizacyjna uwzględniają w szczególności potrzeby i możliwości rozwojowe dzieci.
- Organizacja i terminy zajęć dodatkowych ustalane są przez Dyrektora w porozumieniu z nauczycielami.
- Czas trwania zajęć prowadzonych dodatkowo, w szczególności zajęć umuzykalniających, nauki języka obcego, powinien być dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci i wynosi:
1) z dziećmi w wieku 3-4 lat około 15 minut,
2) z dziećmi w wieku 5-6 lat około 30 minut.
- Osoba prowadząca zajęcia dodatkowe odpowiada za życie, zdrowie i bezpieczeństwo psychiczne, fizyczne oraz harmonijny rozwój powierzonych jej opiece dzieci.
ROZDZIAŁ V
SPOSÓB SPRAWOWANIA OPIEKI NAD DZIEĆMI W CZASIE ZAJĘĆ W PRZEDSZKOLU ORAZ W CZASIE ZAJĘĆ POZA PRZEDSZKOLEM
§10
- Przedszkole sprawuje bezpośrednią i stałą opiekę nad dziećmi w czasie pobytu w Przedszkolu oraz w trakcie zajęć poza terenem Przedszkola dostosowując metody i sposoby oddziaływań do wieku dziecka i jego możliwości rozwojowych, potrzeb środowiskowych z uwzględnieniem istniejących warunków lokalowych.
- Dzieci przebywające w Przedszkolu są pod opieką nauczyciela, który organizuje im zabawy, zajęcia dydaktyczno – wychowawcze zgodnie z programem wychowania w przedszkolnego.
- Nauczyciel jest w pełni odpowiedzialny za bezpieczeństwo powierzonych mu dzieci, zapewnia dzieciom pełne poczucie bezpieczeństwa, zarówno pod względem fizycznym, jak i psychicznym.
- Nauczyciel każdorazowo kontroluje miejsca przebywania dzieci (sala zabaw, szatnia, łazienka, plac zabaw) oraz sprzęt, pomoce i inne narzędzia.
- Nauczyciel opuszcza oddział dzieci w momencie przyjścia drugiego nauczyciela, informując go o wszystkich sprawach dotyczących wychowanków.
- Nauczyciel może opuścić dzieci w chwili nagłej tylko wtedy, gdy zapewni w tym czasie opiekę upoważnionej osoby nad powierzonymi jej dziećmi.
- Przedszkole może organizować dla wychowanków różnorodne formy krajoznawstwa i turystyki. Organizację i program wycieczek oraz imprez dostosowuje się do wieku, zainteresowań i potrzeb dzieci, ich stanu zdrowia oraz sprawności fizycznej. Wycieczki organizowane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Wycieczki i spacery poza teren przedszkolny odbywają się przy udziale wymaganej liczby opiekunów.
- Obowiązkiem nauczyciela jest udzielenie natychmiastowej pomocy dziecku w sytuacji, gdy ta pomoc jest niezbędna. Nauczyciel zobowiązany jest powiadomić dyrekcję oraz rodziców o zaistniałym wypadku lub zaobserwowanych niepokojących symptomach.
- Pracownicy Przedszkola nie podają żadnych leków doraźnych dzieciom.
- Rodzice podpisują oświadczenie zezwalające na wezwanie do dziecka karetki pogotowia w przypadkach uzasadnionych.
- Wychowankowie za zgodą rodziców mogą być ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków, opłatę z tytułu ubezpieczenia dziecka rodzice uiszczają na początku roku szkolnego (wrzesień).
- Obowiązkiem nauczyciela oraz innych pracowników Przedszkola jest znajomość i przestrzeganie przepisów bhp i p/poż.
ROZDZIAŁ VI
SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZYPROWADZANIA I ODBIERANIA DZIECI Z PRZEDSZKOLA
§ 11
W sprawowaniu opieki nad dzieckiem i jego bezpieczeństwem konieczne jest przestrzeganie przez rodziców i opiekunów zasad przyprowadzania i odbierania dziecka z Przedszkola.
§ 12
- Dzieci są przyprowadzane i odbierane z Przedszkola osobiście przez rodziców (prawnych opiekunów), bądź inne osoby (pełnoletnie) upoważnione przez rodziców – na podstawie pisemnego oświadczenia rodzica.
- Pisemne upoważnienie powinno zawierać numer i serię dowodu osobistego osoby wskazanej przez rodziców.
- Dziecko może być odebrane przez osobę upoważnioną przez rodzica w oświadczeniu, złożonym w Przedszkolu, za okazaniem dowodu tożsamości.
- Rodzice (prawni opiekunowie) przejmują odpowiedzialność prawną za bezpieczeństwo dziecka odbieranego z Przedszkola przez upoważnioną przez nich osobę po wyjściu z sali przedszkolnej.
- Pracownicy Przedszkola odmawiają wydania dziecka osobie będącej w stanie nietrzeźwym lub zachowującej się agresywnie, bez względu na to, czy jest to rodzic (prawny opiekun) czy osoba upoważniona do odbioru dziecka.
§ 13
- Ze względów organizacyjnych oraz konieczności przygotowania odpowiedniej liczby posiłków, wskazane jest, aby późniejsze przyprowadzanie dziecka do Przedszkola było zgłoszone wcześniej (osobiście lub telefonicznie do godziny 7.45).
- W trosce o zdrowie własnego dziecka i innych dzieci, do Przedszkola należy przyprowadzać dzieci zdrowe.
Rozdział VII
PRACOWNICY PRZEDSZKOLA I ICH ZADANIA
§ 14
W Przedszkolu zatrudnieni są nauczyciele oraz pracownicy niebędący nauczycielami.
§ 15
- Nauczyciele w swoich działaniach dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych kierują się dobrem dzieci, troską o ich zdrowie i postawę moralną z poszanowaniem ich godności osobistej.
- Nauczyciele prowadzą obserwacje pedagogiczne mające na celu poznanie możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci oraz dokumentują te obserwacje.
- Z początkiem roku poprzedzającego rozpoczęcie przez dziecko nauki w klasie I szkoły podstawowej nauczyciele prowadzą analizę gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna).
- Nauczyciele współpracują ze specjalistami świadczącymi pomoc psychologiczno-pedagogiczną .
- Do zadań nauczyciela przedszkola należy:
- planowanie i prowadzenie pracy dydaktyczno-wychowawczej zgodnie z obowiązującym programem, ponoszenie odpowiedzialności za jej jakość,
- wspieranie rozwoju psychofizycznego dziecka, jego zdolności i zainteresowań,
- prowadzenie obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych dzieci oraz dokumentowanie tych obserwacji i przeprowadzenie w roku szkolnym poprzedzającym rok, w którym możliwe jest rozpoczęcie przez dziecko nauki w szkole podstawowej, analizy gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole,
- ponoszenie odpowiedzialności za życie, zdrowie i bezpieczeństwo dzieci podczas pobytu w Przedszkolu i poza jego terenem w czasie wycieczek i spacerów,
- współpraca ze specjalistami świadczącymi kwalifikowaną pomoc psychologiczno-pedagogiczną, zdrowotną i inną,
- planowanie własnego rozwoju zawodowego – systematyczne podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych przez aktywne uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego,
- dbałość o warsztat pracy przez gromadzenie pomocy naukowych oraz troska o estetykę pomieszczeń,
- eliminowanie przyczyn niepowodzeń dzieci,
- współdziałanie z rodzicami (prawnymi opiekunami) w sprawach wychowania i nauczania dzieci z uwzględnieniem prawa rodziców (prawnych opiekunów) do znajomości zadań wynikających w szczególności z programu wychowania przedszkolnego realizowanego w danym oddziale i uzyskiwania informacji dotyczącej dziecka, jego zachowania i rozwoju,
- prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- realizacja zaleceń Dyrektora i osób kontrolujących,
- inicjowanie i organizowanie imprez o charakterze dydaktycznym, wychowawczym, kulturalnym lub rekreacyjno-sportowym.
§ 16
- Formy współpracy Przedszkola z rodzicami to:
1) zebrania grupowe,
2) przy odbiorze dziecka udzielane są zainteresowanym rodzicom informacje na temat postępów i zachowania dziecka
3) konsultacje i rozmowy indywidualne z dyrektorem, nauczycielami, specjalistami,
4) zajęcia otwarte,
7) udział w uroczystościach przedszkolnych, festynach, itp.
§ 17
- W Przedszkolu zatrudnieni są pracownicy obsługi.
- Podstawowym zadaniem pracowników obsługi jest zapewnienie sprawnego działania Przedszkola, utrzymanie obiektu i jego otoczenia w ładzie i czystości.
- Pracownicy obsługi współpracują z nauczycielami w zakresie opieki i wychowania dzieci.
- Szczegółowe zadania pracowników obsługi określają zakresy obowiązków ustalone przez Dyrektora Przedszkola.
ROZDZIAŁ VIII
PRAWA I OBOWIĄZKI RODZICÓW/ OPIEKUNÓW PRAWNYCH
§ 18
1. Rodzic/opiekun prawny ma prawo do:
- zapoznania się z programem oraz zadaniami wynikającymi z planów pracy,
- uzyskiwania na bieżąco rzetelnej informacji na temat swojego dziecka,
- uzyskiwania porad i wskazówek od nauczycieli w rozpoznawaniu
przyczyn trudności wychowawczych oraz doborze metod udzielania dziecku pomocy,
- wyrażania i przekazywania nauczycielowi wniosków z obserwacji pracy w Przedszkolu.
2. Rodzic/opiekun prawny zobowiązany jest do:
1) przestrzegania niniejszego statutu Przedszkola,
2) przyprowadzania i odbierania dziecka z Przedszkola o określonych godzinach,
3) terminowego uiszczania odpłatności za pobyt dziecka w Przedszkolu,
4) informowania o przyczynach nieobecności dziecka w Przedszkolu,
5) przekazywania istotnych informacji o stanie zdrowia dziecka,
6) współpracy z nauczycielami w celu optymalnego rozwijania umiejętności dziecka.
ROZDZIAŁ IX
WYCHOWANKOWIE PRZEDSZKOLA
§ 19
1. Dzieci uczęszczające do Przedszkola korzystają ze wszystkich praw określonych w przepisach, a w szczególności z prawa do:
- warunków zapewniających im bezpieczeństwo i właściwą opiekę,
- prawidłowo zorganizowanego procesu wychowawczo–dydaktyczno-opiekuńczego zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej,
- ochrony przed wszelkimi formami wyrażania przemocy fizycznej bądź psychicznej,
- akceptacji ich osoby,
- ochrony i poszanowania ich godności osobistej,
- życzliwego i podmiotowego traktowania,
- partnerskiej rozmowy na każdy temat,
- indywidualnego procesu rozwoju i własnego tempa rozwoju,
- aktywnego kształtowania kontaktów społecznych i otrzymywania w tym pomocy,
- przebywania wśród osób odpowiedzialnych i zaangażowanych, do których można się zwrócić.
2. Dzieci uczęszczające do Przedszkola mają obowiązek poszanowania mienia w Przedszkolu.
3. Dyrektor Przedszkola może podjąć decyzję o skreśleniu dziecka z listy wychowanków w następujących przypadkach:
- zalegania z odpłatnością za Przedszkole powyżej 2 okresów płatniczych,
- nieobecności dziecka ponad jeden miesiąc i nie zgłaszanie tego faktu do Przedszkola,
- gdy zachowanie dziecka uniemożliwia zapewnienie jemu i innym dzieciom bezpieczeństwa, a rodzice nie podjęli współpracy zmierzającej do rozwiązania problemu tj. terapia, współpraca z poradnią specjalistyczną lub gdy podjęte działania nie przyniosły odpowiednich rezultatów,
- podania w karcie zgłoszeniowej dziecka informacji niezgodnych z prawdą.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 20
1. Statut obowiązuje w równym stopniu wszystkich członków społeczności przedszkolnej: nauczycieli, rodziców, pracowników obsługi .
2. Dla zapewniania znajomości Statutu przez wszystkich zainteresowanych ustala się:
- umieszczenie Statutu na stronie internetowej Przedszkola,
2) udostępnienie Statutu przez Dyrektora Przedszkola.
3. Regulaminy działalności uchwalone przez organy działające w Przedszkolu nie mogą być sprzeczne z postanowieniami niniejszego Statutu.
4. Uchwalenie nowego Statutu lub zmiana niniejszego Statutu, jak też decyzja o likwidacji Przedszkola, należą do kompetencji osoby prowadzącej Przedszkole – Dyrektora Przedszkola.
§ 21
- Przedszkole prowadzi i przechowuje dokumentacje zgodnie z odrębnymi przepisami.
- Zasady gospodarki finansowej Przedszkola określają odrębne przepisy.
- Statut wchodzi w życie z dniem 1 września 2019r.
ANEKS
Aneks nr 1
zmieniający Statut Niepublicznego Przedszkola „Językowy Plac Zabaw” z dnia 1 września 2019
Wprowadza się następujące zmiany w Statucie Niepublicznego Przedszkola „Językowy Plac Zabaw”
§ 1 ust. 1 zamianie ulega nazwa przedszkola i ust.1 otrzymuje brzmienie:
- Nazwa przedszkola brzmi: „Językowy Plac Zabaw „ s. c, Weronika Ogórek-Paluszek , Daniel Paluszek
§ 1 ust. 4 zamianie ulega organ prowadzący przedszkole i ust.4 otrzymuje brzmienie:
4. Organem prowadzącym Przedszkole jest Weronika Ogórek-Paluszek, zamieszkała na ulicy Złota Podkowa 11, 67-200 Głogów. Dyrektorem Przedszkola jest Weronika Ogórek-Paluszek, zamieszkała na ulicy Złota Podkowa 11, 67-200 Głogów.
Aneks nr 2
zmieniający Statut Niepublicznego Przedszkola „Językowy Plac Zabaw” z dnia
1 września 2019
Wprowadza się następujące zmiany w Statucie Niepublicznego Przedszkola „Językowy Plac Zabaw”
§4 ust. 1 zmianie ulega organizacja oddziałów i ust.1 otrzymuje brzmienie:
- Organizację dwóch oddziałów (25 w jednym oddziale i 10 w drugim oddziale) dla dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań oraz predyspozycji rozwojowych dziecka.
§9 ust. 4 zmianie ulega jednostka organizacyjna przedszkola i ust. 4 otrzymuje brzmienie:
- Podstawową jednostką organizacyjną Przedszkola są dwa oddziały (25 w jednym oddziale i 10 w drugim oddziale) obejmujące dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań oraz predyspozycji rozwojowych dziecka, a w przypadku dzieci niepełnosprawnych z uwzględnieniem rodzaju i stopnia niepełnosprawności.
Aneks nr 3
zmieniający Statut Niepublicznego Przedszkola „Językowy Plac Zabaw” z dnia
1 września 2019
Wprowadza się następujące zmiany w Statucie Niepublicznego Przedszkola
„Językowy Plac Zabaw”
§ 1 ust. 2 zmianie ulega siedziba przedszkola na : 67-200 Głogów, ul. Rudnowska 32
§ 1 ust. 3 zmianie ulega miejsce działalności przedszkola na : działalność przedszkola odbywa się w budynku przy ul. Rudnowskiej 32
§ 4 ust. 1 zmianie ulega organizacja oddziałów i ust.1 otrzymuje brzmienie: Organizacja dwóch oddziałów , każdy z nich do 25 dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań oraz predyspozycji rozwojowych dziecka.
§ 9 ust. 4 zmianie ulega jednostka organizacyjna przedszkola i ust. 4 otrzymuje brzmienie: Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola są dwa oddziały, każdy z nich do 25 dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań oraz predyspozycji rozwojowych dziecka, a w przypadku dzieci niepełnosprawnych z uwzględnieniem rodzaju i stopnia niepełnosprawności.
Aneks nr 3 wchodzi w życie z dniem 1 września 2024 r.,